En paral·lel als processos de participació sobre la reforma urbanística de la Meridiana, l’Ajuntament vol aplicar una bateria de petites actuacions a l’avinguda. El que popularment es coneixen com a ‘parches’ (o ‘pegats’, en el català correcte). Aquestes mesures concretes es desenvoluparan principalment al tram de la via que actua com a frontera de Sant Andreu i Nou Barris. Moltes d’aquestes intervencions, de fet, ja s’haurien d’haver dut a terme amb anterioritat, tal com van prometre els responsables polítics de l’àrea d’Urbanisme, encapçalada per la regidora andreuenca Janet Sanz, en la passada comissió de seguiment de fa sis mesos.
Ara les intencions urbanístiques “a curt termini” es repeteixen, o almenys presenten similituds amb les anteriors presentades. La regulació dels temps semafòrics potser sembla l’element més senzill de dur a terme, però els vianants encara continuen calculant el temps que tenen per creuar els vuit carrils de circulació. I en el cas que algú s’hagi d’esperar a la mitjana, l’Ajuntament té previst incorporar noves pilones de formigó als refugis dels passos de vianants que hi ha a l’encreuament de la Meridiana amb la rambla de Fabra i Puig. En aquest cas, l’administració local espera poder signar el contracte amb l’empresa adjudicatària en plenes festes nadalenques, pel que a principis del 2017 l’obra ja hauria d’estar executada.
Aquesta zona es podria batejar com la zona zero de les petites actuacions urbanístiques, ja que també es contempla ampliar la vorera de la rambla en el seu costat mar – Llobregat, on en comptes de resseguir la carretera en forma de corba, aquesta s’allargarà i entrarà en el que actualment és espai de pas per als vehicles. Les màquines, però, no podran començar a treballar fins passada la Setmana Santa.
Per últim, el consistori també estudia la possibilitat d’incorporar un nou pas zebra a l’alçada de l’estació d’autobusos de Sant Andreu Arenal i així trencar els 437 metres de distància que separen els passos de vianants de la rambla i el del carrer del Pintor Alsamora. Pintar les ratlles a terra i instal·lar dos nous semàfors per sentit tampoc és una qüestió àgil administrativament. Els veïns i veïnes hauran d’esperar a creuar per aquest tram fins al mes de maig com a mínim, segons les informacions a les quals ha tingut accés L’Exprés de Sant Andreu.
D’altra banda, l’Ajuntament té com a intenció reduir el trànsit rodat per la Meridiana mitjançant la reforma. Un objectiu que no només planteja assolir amb la dràstica actuació urbanística, sinó amb actuacions paral·leles com millorar l’oferta de Rodalies o ampliar les línies de connexió amb el Vallès, crear aparcaments dissuasoris a les estacions de tren de les comarques veïnes de l’interior o crear una connexió directa entre la C-17 i les Rondes. Actuacions que per ara només queden en bones paraules, ja que l’Ajuntament de Barcelona no té les suficients competències per dur a terme aquest decàleg de propostes.