El diari independent de Sant Andreu de Palomar

assaig-sweeney-todd-la-lirica-previa-casal-catolic-editada-david-garcia-mateu

Sweeney Todd i les clavegueres del poder en un Sant Andreu victorià

Cultura

El barber Sweeney Todd torna a casa després de 15 anys injustament empresonat a Austràlia per ordre del malèvol jutge Turpin. Amb una nova identitat, el protagonista refarà la seva vida amb la peculiar pastissera Mrs Lovett, qui l’ajudarà a confeccionar els seus plans de venjança. La macabra trama del musical que va triomfar durant anys a Broadway arriba a Sant Andreu amb un repartiment encapçalat per Xavi Fernández, que donarà vi vida al diabòlic barber del carrer Fleet, Irina Blavia, en el paper de l’extravagant pastissera i Marc Calvo, que encarnarà el jutge responsable de desencadenar tota una onada de violència.

Banner Ajuntament 300x250
 

Els actors treballaran plegats sota la direcció de Montse Miralles en una producció de la Lírica que es podrà veure durant els caps de setmana del 18 al 20 de novembre i del 26 al 27 d’aquest mateix mes al Casal Catòlic de Sant Andreu, amb el patrocini de L’Exprés de Sant Andreu.

El Londres victorià és l’escenari d’una obra que va més enllà del gènere musical. Com explica la seva directora, l’autor de la música i les lletres, Stephen Sondheim, “va ser un enorme dramaturg que va voler aportar un gran component teatral a aquest musical”. Es tracta d’una obra “absolutament contraposada, de contrastos impactants per al públic”, explica Miralles, on els violents assassinats es combinen amb escenes romàntiques i pinzellades còmiques. Alhora, la directora considera que el musical reflecteix la normalització i tolerància de la violència a les nostres societats. “Amb el plantejament de l’obra t’adones que estem tan acostumats a veure situacions així, com el que està passant amb els refugiats, que ho donem per normal, potser escrivim un tuit i després mirem cap una altra banda”, conclou.
Una austera escenografia despullarà l’escenari d’ornamentació i permetrà als espectadors veure les parets del teatre completament nues. El vestuari potenciarà l’aparença d’obscuritat i de baix fons amb un personatges caracteritzats “en la línia victoriana, però amb un estil molt underground”. En quant a l’elenc, a banda dels tres papers protagonistes, la resta de personatges seran interpretats per dues persones després d’un càsting d’actors andreuencs majoritàriament provinents de la Lírica que ja s’havien endinsat al terreny dels musicals amb el muntatge de ‘Els miserables’, durant la temporada anterior. Tot i que aquesta decisió de compartir actors pels mateixos personatges comporta que “hi hagi molta repetició als assajos”, tal com ha explicat la directora, al mateix temps “enriqueix l’obra i aporta matisos gràcies a les diferències interpretatives”, ha constatat.

Miralles, amb experiència en la direcció de musicals, ha remarcat la complexitat tècnica del muntatge i l’esforç dels seus intèrprets donades les dificultats per les incompatibilitats horàries i “la manca de temps per assajar que caracteritza el teatre amateur”. Tot i així, la directora ha destacat que l’obra permet posar sobre l’escenari “les clavegueres del poder, que sovint queden encobertes i es descobreixen quan és tard”. “El món real és similar, però a les nostres vides el clavegueram el tolerem i fins i tot el votem”, ha afegit.

Periodista especialitzada en les Humanitats i coordinadora de les seccions de Cultura i Opinió. En l'actualitat també exerceix com a periodista a El Periódico de Catalunya. Anteriorment ha treballat en mitjans com l'Agència Catalana de Notícies (ACN) i el Canal150 de Santa Coloma de Gramanet.

Deixa un comentari

El teu correu no es publicarà.

*

Últimes notícies de Cultura

Vés a dalt